In onze gemeente is de zendingscommissie werkzaam, die in opdracht van en onder verantwoordelijkheid aan de Algemene kerkenraad belast is met het bevorderen van het zendingsbesef in de gemeente.

Zendingscommissie

De zendingscommissie bestaat uit de volgende mensen:

Dick Klaassen (voorzitter)
Geertje van Emous (P.R.)
Janneke van de Kamp (Algemeen lid)
Koos Thierry (Algemeen lid)
Thona Klaassen (Algemeen lid)

Tot de taak van de commissie behoort onder meer

• het houden van één of meer zendingsavonden en/of kerkdiensten per jaar;
  • het organiseren van de jaarlijkse collecten voor G.Z.B. en I.Z.B.;
  • het betrekken van jongeren (via scholen) bij het zendingswerk;
  • in Putten is er een uniek jaarlijks terugkerend project: jongerenzendingsdag voor alle lagere scholen. tijdens deze dag presenteren zich diverse zendingsorganisaties o.a.: GZB, NBG, Leger des Heils, Zend. Chr.Ger. Kerk, Andreas kerk met project.
  • het onderhouden van contacten met zendingsarbeiders;
  • het geven van informatie over het zendingswerk aan de gemeente (via kerkblad);
  • contacten met de classicale zendingscommissie en de landelijke bureaus van GZB en IZB.
  • aan de Algemene Kerkenraad wordt jaarlijks een jaar- en financieel verslag overlegd.
  • last but not least: ledenwerfacties voor IZB en GZB

Projecten van de zending

Kijk voor actuele informatie bij Getuigen - projecten van de zending.