Vanaf 1968 organiseert de concertcommissie op de woensdagavonden orgelconcerten in de Oude Kerk van Putten. De wekelijkse concerten in de maanden juli en augustus zijn inmiddels een begrip geworden in deze regio. Bij de samenstelling van de programma’s wordt rekening gehouden met de muzikale voorkeur van een breed publiek. Doel van de concertcommissie is immers om de kerk en in het bijzonder het orgel toegankelijk te maken voor iedereen. Naast improvisatie, liedbewerkingen en bekende literatuur zal echter ook de minder bekende literatuur aan de orde komen.

Enthousiaste en talentvolle organisten worden uitgenodigd om te komen spelen op het prachtige Bätz-Witte orgel uit 1860. Naast de prachtige klank van het in 2004 gerestaureerde orgel, kunnen de luisteraars ook de organist zien spelen. De organist en de registrant zijn namelijk zichtbaar vanuit de kerk en door middel van een groot projectiescherm kunnen de luisteraars de verrichtingen van de organist nauwlettend volgen. De concerten vangen aan om 20:00 uur en de kerkdeur onder de toren gaat om 19:30 uur open. De toegang is nog altijd vrij en het programmaboekje gratis, waarbij ter bestrijding van de onkosten een passende vergoeding wordt gevraagd.

Zomerserie 2024

17 juli Martin Mans & Chloë Elsenaar - orgel en viool