Openingstijden kerkelijk bureau

Op dinsdag ochtend van 9.00 - 12.00 uur zijn wij open

Wij zijn telefonisch bereikbaar op de maandagochtend, dinsdagochtend en donderdagochtend van 9.00 – 12.00 uur op ons telefoonnummer 0341-351102. Wilt u op een ander moment iets doorgeven aan het kerkelijk bureau dan kan dat via het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bestellen collectebonnen
Via de site van onze gemeente https://site.skgcollect.nl/36/ kunt u uw collectebonnen bestellen en worden deze bij u thuisbezorgd. Bestelt u uw collectebonnen vóór dinsdagochtend 8.00 uur dan heeft u ze op tijd in huis voor de zondag!

Kopij voor de kerkbode kan per mail (dit heeft de voorkeur) naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of in de brievenbus van het Kerkelijk Bureau.

Veel gemeenteleden weten het Kerkelijk Bureau (KB), dat gevestigd is in De Aker, gelukkig wel te vinden. Hierbij willen we de medewerkers van het KB aan u voorstellen:

Petra Bakker: haar werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het beheren van het ledensysteem en alles wat daarmee samenhangt. Dit houdt onder andere in:

• verwerken van meldingen van geboorte, doop, overlijden, belijdenis en huwelijk;
  • in-, uit-, en overschrijvingen van leden;
  • het verzorgen van attestaties/doopbewijzen;
  • verwerken van adreswijzigingen;
  • financiële zaken die gerelateerd zijn aan gemeenteleden. Denkt u hierbij aan de actie Kerkbalans, waaronder het verwerken van toezeggingen en ontvangen termijnen, het abonnementsgeld van de kerkbode Rondom Het Woord, de solidariteitskas en de bijdrage voor de kerktelefoon.

Voor al deze zaken (en nog vele andere) is Petra het aanspreekpunt. Zij is aanwezig op maandag, dinsdagochtend en donderdagochtend.

Carla Nagel neemt tijdelijk het verzorgen van de financiële administratie van de kerk en De Aker op zich. Zij is aanwezig op maandagochtend en donderdagochtend Alles wat maar enigszins te maken heeft met cijfers, is voor Carla. Hierbij kunt u denken aan:

• het opstellen van tussentijdse financiële overzichten en het meewerken aan het samenstellen van jaarrekening en begroting;
  • het verwerken van facturen en het opstellen van nota’s;
  • het verzorgen van betalingen van facturen;
  • de salarisadministratie (inclusief traktementen);
  • het beheren van de verzekeringsportefeuille en de huur- en pachtcontracten.

Hetty Daudeij-van de Kamp pakt de secretariële zaken op. Dinsdagochtend is haar vaste werkdag op het KB. Haar voornaamste taken zijn:

• het ondersteunen van Kerkbeheer;
  • het voorbereiden en notuleren van vergaderingen van het College van Kerkrentmeesters;
  • het uitvoeren van diverse bijkomende taken.

Ilse Ruiter-van den Bor houdt zich bezig met de samenstelling en opmaak van de kerkbode en zij verricht deze werkzaamheden vanuit huis.

Tijdens de openingsochtend (dinsdagochtend van 9.00 – 12.00 uur en op afspraak) bent u van harte welkom aan Fontanusplein 2. U kunt bij ons terecht voor:

• Het kopen van collectebonnen. Deze zijn te verkrijgen in diverse waarden: € 13,- (20 x € 0,65), € 26,- (20 x € 1,30), € 40,- (20 x € 2,-) en € 50,- (10 x € 5,- of 5 x € 10,-). Wist u dat u de collectebonnen ook digitaal kunt bestellen? Via www.hervormdputten.nl kunt u ze aanvragen en betalen en dan worden ze thuis bij u bezorgd.
  • Kaarten die worden verkocht in de hal, hebben als doel de zending.
  • Voor het bestellen van CD’s en DVD's van kerkdiensten ga naar bestellingen
  • Aanvragen verzoekplaatjes voor ‘Putten uit de Bron’.

Zoals u inmiddels begrijpt, gebeurt er veel op het KB. Het belangrijkste is hierboven genoemd; er zijn nog zoveel (voor velen onzichtbare) andere dingen die er gebeuren bij een grote gemeente als Putten. Dit kunnen wij niet allemaal zelf; we zouden alle vrijwilligers tekort doen die zoveel werk verrichten. Het vele kopieerwerk, dat soms ook nog gevouwen of gesneden moet worden, het rondbrengen van post, het maken van de kinderboekjes... Zo zijn we er mét elkaar, vóór elkaar.

De medewerkers van het KB staan in dienst van de kerk en dienstbaar wil zijn aan haar gemeenteleden. Weet u dan ook van harte welkom op het KB!