Gewijzigde openingstijden zomerperiode 2021 kerkelijk bureau

Het kerkelijk bureau zal in de zomerperiode vanwege vakantie van de medewerkers een aantal weken (gedeeltelijk) gesloten zijn. Op dinsdag 27 juli, van 2 t/m 6 augustus en op de woensdagen 11 en 18 augustus is het kerkelijk bureau gesloten.

In de week dat we volledig gesloten zijn, kunt u bij zeer dringende vragen op de maandag- en woensdagochtend van 9.00 - 12.00 uur contact opnemen met de Aker, tel. 351887.

Vanaf maandag 23 augustus zijn we volgens de gebruikelijke tijden geopend: per mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) 24 uur per dag, telefonisch (351102) op de dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend van 9.00 - 12.00 uur en op de woensdagochtend is ook de balie geopend van 9.00 - 12.00 uur.

Bestellen collectebonnen in de vakantieperiode

Via de site van onze gemeente www.hervormdputten.nl kunt u uw collectebonnen bestellen en worden deze bij u thuisbezorgd. Bestelt u uw collectebonnen vóór dinsdagochtend 8.00 uur dan heeft u ze op tijd in huis voor de zondag! Bestellingen vóór dinsdag 20 juli 8.00 uur worden nog afgehandeld en heeft u voor zondag 25 juli in huis. Bestellingen die hierna binnen komen zullen vanaf 10 augustus weer verwerkt worden.

Kopij voor de kerkbode kan per mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of in de brievenbus van het Kerkelijk Bureau. Collectebonnen kunt u bestellen via de website.

Veel gemeenteleden weten het Kerkelijk Bureau (KB), dat gevestigd is in De Aker, gelukkig wel te vinden. Hierbij willen we de medewerkers van het KB aan u voorstellen:

Petra Termaat-Bakker  Haar werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het beheren van het ledensysteem en alles wat daarmee samenhangt. Dit houdt onder andere in:

verwerken van meldingen van geboorte, doop, overlijden, belijdenis en huwelijk;

  • in-, uit-, en overschrijvingen van leden;
  • het verzorgen van attestaties/doopbewijzen;
  • verwerken van adreswijzigingen;
  • financiële zaken die gerelateerd zijn aan gemeenteleden. Denkt u hierbij aan de actie Kerkbalans, waaronder het verwerken van toezeggingen en ontvangen termijnen, het abonnementsgeld van de kerkbode Rondom Het Woord, de solidariteitskas en de bijdrage voor de kerktelefoon.

Voor al deze zaken (en nog vele andere) is Petra het aanspreekpunt. Zij is aanwezig op maandag, dinsdag, woensdagochtend en donderdagochtend. 

Sonja Vierwind-van Bemmel is op maandagochtend, woensdagochtend en op donderdag aanwezig. Haar hoofdtaak is het verzorgen van de financiële administratie van de kerk en De Aker. Alles wat maar enigszins te maken heeft met cijfertjes, is voor Sonja. Hierbij kunt u denken aan:

  • het opstellen van tussentijdse financiële overzichten en het meewerken aan het samenstellen van jaarrekening en begroting;
  • het verwerken van facturen en het opstellen van nota’s;
  • het verzorgen van betalingen van facturen;
  • de salarisadministratie (inclusief traktementen);
  • het beheren van de verzekeringsportefeuille en de huur- en pachtcontracten.


Hetty Daudeij-van de Kamp pakt de secretariële zaken op. Dinsdag is haar vaste werkdag op het KB. Haar voornaamste taken zijn: 

  • het ondersteunen van Kerkbeheer;
  • het voorbereiden en notuleren van vergaderingen van het College van Kerkrentmeesters;
  • het uitvoeren van diverse bijkomende taken. Deze werkzaamheden worden veelal in de avonduren en vanuit huis verricht.

Ilse Ruiter-van den Bor is dinsdag aanwezig en houdt zich bezig met de samenstelling en opmaak van de kerkbode.


Tijdens de openingsuren (dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend van 9.00 – 12.00 uur en op afspraak) bent u van harte welkom aan Fontanusplein 2. U kunt bij ons terecht voor:

  • Het kopen van collectebonnen. Deze zijn te verkrijgen in diverse waarden: € 13,- (20 x € 0,65), € 26,- (20 x € 1,30), € 40,- (20 x € 2,-) en € 50,- (10 x € 5,- of 5 x € 10,-). Wist u dat u de collectebonnen ook digitaal kunt bestellen? Via www.hervormdputten.nl kunt u ze aanvragen en betalen en dan worden ze thuis bij u bezorgd.
  • Kaarten die worden verkocht in de hal, hebben als doel de zending.
  • Voor het bestellen van CD’s en DVD's van kerkdiensten ga naar bestellingen 
  • Aanvragen verzoekplaatjes voor ‘De zaterdagavondzang’.


Zoals u inmiddels begrijpt, gebeurt er veel op het KB. Het belangrijkste is hierboven genoemd; er zijn nog zoveel (voor velen onzichtbare) andere dingen die er gebeuren bij een grote gemeente als Putten. Dit kunnen wij niet allemaal zelf; we zouden alle vrijwilligers tekort doen die zoveel werk verrichten. Het vele kopieerwerk, dat soms ook nog gevouwen of gesneden moet worden, het rondbrengen van post, het maken van de kinderboekjes... Zo zijn we er mét elkaar, vóór elkaar.

De medewerkers van het KB staan in dienst van de kerk en dienstbaar wil zijn aan haar gemeenteleden. Weet u dan ook van harte welkom op het KB!