Alphacursus en Alpha Seniorencursus starten in september 2024 Alpha 10 07

Voor de negende keer willen we D.V. in september starten met een nieuwe ronde van de Alphacursus.

Waarom en voor wie is Alpha? Ieder mens stelt zich van tijd tot tijd wel eens de vraag: waarvoor en voor wie leef ik? De tijd waarin we leven kan je erg onrustig maken. Je kunt het gevoel hebben dat je constant onder druk staat omdat je denkt te moeten presteren, waardevol en sterk moet zijn, en alles wat op je afkomt aan te kunnen. De Alphacursus wil je de kracht en de liefde van Jezus helpen ontdekken, en hoe deze een bodem en zekerheid onder je leven willen geven.

Tijdens de cursus nemen we tijd voor ontmoeting met elkaar rond maaltijden en gesprekken in een open en gemoedelijke sfeer. Ook wanneer je al jaren in de kerk zit kan de vraag bij je opkomen wat en in wíe je nu werkelijk gelooft. Daarbij wil de Alphacursus je helpen. Misschien is er iemand in je leven die je kennis wilt laten maken met Jezus. Daar kan de Alphacursus een prachtig hulpmiddel voor zijn. Je kunt iemand attent maken op de cursus, maar ook samen met iemand die zoekend is de cursus volgen.

Hoe ziet de Alphacursus eruit?

De cursus omvat 10 avonden en een weekend. Iedere avond wordt begonnen met een maaltijd. Daarna volgt een korte inleiding en dan is er ruimte om in kleine gespreksgroepen door te praten en vragen te stellen. De Alphacursus is géén Bijbelkring waarbij specifieke geloofsaspecten of Bijbelgedeelten bestudeerd worden. Alpha wil vooral mensen helpen die zich voor het eerst of opnieuw willen bezighouden met de kern van het christelijk geloof.

Welkom! Op donderdagavond 12 september wordt er een informatieavond gehouden in de zaal bij de Zuiderkerk. Op deze avond kun je op een gezellige manier kennis maken met de cursus en het Alphateam en je opgeven (mag voor 1 september ook). De cursus zelf start op 19 september.

Ook de Alpha Seniorencursus gaat in september weer van start.

De Alpha Senioren cursus is qua inhoud gelijk aan de gewone Alpha cursus. Toch zijn er enkele verschillen. Zo hanteren we voor de Alpha Senioren cursus een leeftijdgrens van minimaal 55 jaar. Verder wordt de Alpha Seniorencursus in de middag gehouden. Dit betekent dat er geen maaltijd aangeboden wordt, maar wel koffie en/of thee met wat lekkers. De Alpha Seniorencursus kent geen weekend, we gaan wat langzamer en staan wat langer stil bij verschillende onderwerpen, daarom bestaat de cursus uit 16 middagen. We starten steeds om 14.30 uur en eindigen steeds om 16.30 uur zodat iedereen op tijd weer thuis kan zijn. Tenslotte is de Alpha Seniorencursus een interkerkelijke activiteit.

Op woensdag 18 september starten we met een informatiemiddag in de Gereformeerde Kerk aan de Achterstraat om 14.30 uur. Voel je welkom en kom gezellig kijken en luisteren of deze Alphacursus iets voor jou is.

De Alpha Seniorencursus start daarna op 9 oktober en wordt steeds in de Gereformeerde Kerk gehouden.

WEET JE WELKOM!

Aan de hand van de informatiemiddag en de informatieavond kun je dan beslissen welke Alphacursus het beste bij je past. Overige data, onderwerpen en informatie zijn te vinden op www.hervormdputten.nl/geloven, Alphacursus of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.