Weleens van Praatpaal Putten gehoord?

Vorige week stond er al iets over in de kerkbode onder het kopje Algemeen bezoekwerk. Wellicht vraagt dit wat meer uitleg.

PraatPaal Putten biedt interkerkelijk gerichte kinderpastoraat aan. Kinderpastoraat is: kinderen in de knel gelegenheid bieden om op verhaal te komen en op hun manier hun verdriet of emoties kunnen verwerken. Een luisterend oor, begrip, acceptatie en vertrouwen vormen de basis voor kinderpastoraat, zoals ook God zorgzaam betrokken wil zijn bij al Zíjn kinderen.

Sinds 2006 loopt in Putten het interkerkelijke initiatief PraatPaal.

PraatPaal begeleidt kinderen die te maken hebben met scheiding (& rouw, maar vanwege de bemensing lukt dat niet dit najaar). De kinderen komen 4-6 keer bij elkaar in kleine groepjes. Door middel van bijvoorbeeld spelen, praten en knutselen leren de kinderen hun gevoelens en gedachten te benoemen en een plekje te geven in hun verwerking. Dit stemmen we af op de leeftijd. We hebben het over hoe het was, hoe het nu is en hoe verder, over de gevolgen van de echtscheiding en wat dat met hen doet.

De groepjes worden altijd door twee medewerkers van de PraatPaal Putten begeleid. Er wordt 2x per jaar (rond de voorjaarsvakantie en rond de herfstvakantie) gestart met de groepjes, vandaar ook dit bericht. Kijk volgende week in de kerkbode of houdt de kerkapp in de gaten voor de data in okt./nov!

Naast het verwerken in groepjes is er overigens ook individuele ondersteuning mogelijk, dus schroom niet als dat je wat lijkt. Mocht er nog meer informatie nodig zijn, dan graag contact opnemen met Mery van Huffelen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Dirma Kleijer (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Folder Praatpaal

Graag brengen we deze activiteit die vanuit diverse Puttense kerken georganiseerd wordt, onder de aandacht. Na de voorjaarsvakantie start PraatPaalPutten weer met groepsbegeleiding voor kinderen die te maken hebben met echtscheiding. Praatpaal wil kinderen in contact brengen met leeftijdsgenoten die in dezelfde situatie zitten en hen een luisterend oor bieden. Omdat deze begeleiding gedaan wordt door (geschoolde) vrijwilligers, kan deze gratis aangeboden worden in de Praatpaalruimte aan de Achterstraat.

Ook vanuit onze gemeente is er medewerking. Warm aanbevolen. Voor meer informatie, contact Mery van Huffelen of Praatpaal Putten zelf of mij.

Ps: Ze bieden dit keer geen rouwgroepje aan, maar er zijn in overleg altijd mogelijkheden voor individuele begeleiding.