Meer willen weten over de Bijbel?

Altijd al meer willen weten over God, geloof, Bijbel en kerk?

Dan is de cursus Theologische Vorming Gemeenteleden (TVG) wellicht  iets voor u/jou! Deze cursus is laagdrempelig. Iedereen is welkom ongeacht leeftijd, opleiding of kerkgenootschap. Samen met theologisch geschoolde docenten en medecursisten ga je de diepte in en behandel je fundamentele thema’s van het christelijk geloof.

De cursus bestaat uit verschillende theologische vakken: Oude Testament, Nieuwe Testament, Dogmatiek, Ethiek, Kerkgeschiedenis, Praktische theologie (o.a. pastoraat), Missiologie en Oecumene (zoeken naar kerkelijke eenheid).

De lessen zijn vanaf begin sept. om de week op zaterdagmorgen; in totaal zo’n 20 ochtenden per jaar.  De lessen worden gegeven in De Arendshof te Putten.

De cursus kent geen toetsen of examens. Het accent ligt op de lessen. De cursist kan zelf kiezen, afhankelijk van zijn of haar mogelijkheden, hoe hij/zij omgaat met de suggesties voor zelfstudie.

In sept. starten we weer met een nieuwe eerstejaarsgroep. Ik kan me voorstellen dat je eerst wat meer wilt weten voordat je ‘deze sprong in het diepe’ doet.

In de eerste plaats: Kijk  op www.cursustvg.nl onder het kopje Putten.

Verder bieden we de mogelijkheid om een ochtend mee te lopen in een cursusgroep. Dan kunt u/kun jij de sfeer en aan de inhoud van de cursus proeven zonder verdere verplichtingen.

Op 9 mrt. en 23 mrt. houden we open ochtend. Welkom vanaf 9.00 uur. Inloop met koffie vanaf 8.45 uur. De ochtend duurt tot 12.15 uur.

Adres: Arendstraat 2 te Putten.

Wim Liefting

Cursusleider TVG Putten