DE AKER

De betekenis van de naam Aker is een putemmer. Vanaf de opening in oktober 1974 draagt het prachtig gelegen gebouw in het hart van het dorp Putten, deze naam. In Putten en omgeving is dit gebouw bekend als kerkelijk centrum en vergadercentrum. In de beginjaren zeventig toen zowel de burgerlijke en ook de kerkelijke gemeente groeide, was er steeds meer behoefte aan vergader- en zaalruimte. De toenmalige kerkvoogdij nam een parmantig besluit door in het hart van het dorp, in de directe omgeving van de Oude Kerk en het nieuw te bouwen gemeentehuis, deze ruimte te bouwen. Een gebouw omgeven door prachtige parkeerterreinen, zowel aan de voor- en achterzijde.

De Aker heeft in de afgelopen jaren een stevige cosmetische opknapbeurt gehad. De frisse kleuren in alle zalen, met de nieuwe stoelen en tafels tonen vriendelijk. Voor de minder valide bezoekers is een lift geïnstalleerd. De entree is vriendelijk met automatisch openende deuren. In november en december 2008 werden de receptie, met een moderne balie, en de bar tegenover de grote zaal en de keuken, geheel vernieuwd. De foto's aan de wanden geven een juist beeld hoe de bewoners in het dorp en in de buurtschappen vroeger leefden. De namen van de buurtschappen vinden we terug bij de zaalaanduidingen. We kennen op de begane grond de volgende zalen: Groot Spriel, Olden-Aller, Schovenhorst, Bijstein en Vanenburg. Op de bovenverdieping vinden we de zalen: Volenbeek, Groevenbeek en Schoonderbeek. Tenslotte komen we in het souterrain de namen Middelbeek, Salentein en Schuitenbeek tegen.

De Aker wordt zowel voor kerkelijke- als ook commerciële activiteiten gebruikt.

Klik voor uitgebreide informatie op de onderstaande website van de Aker.

"de Aker"
Fontanusplein 2