De Hervormde Gemeente te Putten maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland en bestaat uit vijf wijkgemeenten met elk hun

eigen wijkkerkenraad. Samen vormen de wijkgemeenten de centrale gemeente. Wij zijn op zoek naar een:Logo Hervormd Putten1

Financieel Administratief Medewerker (16 tot 20 uur per week)

Jouw verantwoordelijkheden als Financieel Administratief Medewerker gaan verder dan alleen het in balans houden van de boeken. Je duikt dieper in de wereld van crediteuren- en debiteurenbeheer, zorgt voor vlekkeloze financiële rapportages en stelt de jaarrekening en begroting (mede) op. Je bent de schakel in ons financiële proces voor de Hervormde Gemeente en zalen- en congrescentrum De Aker.

Je bent werkzaam op het kerkelijk bureau samen met de collega van de ledenadministratie, een collega die de kerkbode verzorgt en vrijwilligers.

Taakomschrijving

• het verzorgen en controleren van de financiële administratie (banken, collectes, salarisverwerkingen, inkoop- en verkoopfacturen, declaraties, etc.);
  • het verzorgen van betalingen en debiteurenbeheer;
  • het verzorgen van financiële tussenrapportages van de Kerk en de Aker;
  • het berekenen en verzorgen traktementsoverzichten predikanten en controleren declaraties;
  • het (mede) opstellen van de jaarrekening en begroting;
  • het coördineren van de actie Kerkbalans samen met de collega van de ledenadministratie;
  • het tijdig informeren van het College van Kerkrentmeesters, collega’s, ambtsdragers, gemeenteleden en vrijwilligers;
  • het (digitaal) beheren van documenten (zoals verzekeringspolissen, huur- en pachtcontracten) op SharePoint.

Wij vragen

• MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • kennis van/ervaring met boekhouden, financiële en kantoorapplicaties (minimaal 3 jaar);
  • zelfstandig en planmatig werken;
  • goede contactuele en administratieve vaardigheden (o.a.: klantvriendelijk, praktisch en nauwkeurig);
  • een betrokken lid van de Protestantse Kerk in Nederland die zich verbonden weet met een gemeente van een hervormd-gereformeerde signatuur.

Wij bieden

• een afwisselende functie met een goede werksfeer;
  • een jaarcontract en bij goed functioneren een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • inschaling volgens de arbeidsvoorwaardenregeling PKN;
  • goede pensioenregeling via Zorg en Welzijn;
  • een 13e maand.

Enthousiast geworden?

We nodigen u graag uit om te solliciteren. U kunt uw cv voor 3 april 2024 sturen naar mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met Carla Nagel, kerkrentmeester, 06-10077618.