Wat als je op zondag niet veilig naar de kerk kan? Vandaag de dag worden er overal ter wereld kerken gesloten door de overheid, christenen tijdens de dienst gearresteerd en kerkleiders bedreigd door extremisten. Afgelopen jaar zijn er meer dan 14.000 kerken aangevallen. Als deel van het Lichaam van Christus lijden wij mee.

Daarom staat zondag 26 mei in het teken van de Zondag voor de Vervolgde Kerk. Deze eerste zondag na Pinksteren is een symbolische dag, want de vervolging van christenen begon al kort na de uitstorting van de Heilige Geest. Op deze zondag voor de Vervolgde Kerk leven we mee met onze broers en zussen, overal ter wereld, die lijden vanwege hun geloof. Om die reden zal de diaconale collecte in de diensten op zondag 26 mei bestemd zijn voor het werk van ’Open Doors’.

‘Open Doors’ steunt vervolgde christenen wereldwijd in meer dan vijftig landen. Dit doen zij door Bijbels en christelijke boeken te verspreiden, trainingen aan te bieden en praktische hulp te geven. Ook wordt dan bij het uitgaan van de kerk het ‘Geheime Vriendenpakket’ van ‘Open Doors’ uitgereikt aan de kinderen in de basisschoolleeftijd. Heeft u kinderen in uw omgeving die u ook graag zo’n pakket wilt geven dan kan dat natuurlijk ook.