Mededeling van de commissie duurzaamheid over de kosten van verwarming

Per 10 dec. zullen dezelfde maatregelen als vorige jaar van kracht worden om het energiegebruik in de kerken zoveel mogelijk te beperken. Deze maatregelen zijn per gebouw opgesteld en zijn van toepassing, zolang dit vanwege de buitentemperatuur nodig is.

Nieuwe Kerk

Vanaf a.s. zondag 10 dec. zullen de deuren aan de voorkant van de kerk, dus aan de kant van bouwbedrijf De Bruin en aan de kant van “Elim”, niet meer gebruikt worden om de kerk binnen te gaan. De deur aan de kant van Elim kan nog wel gebruikt worden voor minder valide gemeenteleden. Aan de achterkant van de kerk zal één dubbele buitendeur gesloten blijven en van de ander zal maar één deur openblijven. Gemeenteleden die hun kinderen naar de oppas brengen verzoeken wij om voor de dienst de deuren aan de achterkant van de kerk te gebruiken. De deuren kunnen wel altijd gebruikt worden om de kerk te verlaten.

Oude Kerk

Vanaf a.s. zondag 10 dec. zullen de deuren aan de achterkant van de kerk, dus aan de kant van restaurant “de Marktmeester” en aan de kant van “de Hema”, niet meer gebruikt worden om de kerk binnen te gaan. Voor de deur “onder de toren” geldt hetzelfde. U kunt dus enkel de deuren aan de kant van het marktplein en aan de kant van “Van Ganswijk” gebruiken. De deuren kunnen wel altijd gebruikt worden om de kerk te verlaten.

Zuiderkerk

Vanaf a.s. zondag 10 dec. zullen de deuren van de kerk zoveel mogelijk gesloten blijven. U wordt verzocht de deuren zelf te openen en deze achter u te sluiten. De deuren kunnen wel altijd gebruikt worden om de kerk te verlaten.