Adventsconcert Fontanus met Jedid-Jah

Van 16.12.2017 19:30 tot 16.12.2017 22:00
Categorieën: De gemeente

Voor het traditionele adventsconcert op zaterdag 16 dec. heeft het christelijk mannenkoor 'Fontanus' medewerking gevraagd van het christelijk koor 'Jedid-Jah'. Het gezamenlijke Paasconcert in 1916 werd zo goed ontvangen dat een nieuw concert voor de hand lag. Beide koren worden begeleid door Diana Abspoel, hobo; Harrie Stijf piano en Jan Post, orgel. 'Jedid Jah' staat onder leiding van Harrie Stijf en 'Fontanus' wordt gedirigeerd door Evert van de Veen. Het belooft een mooie avond te worden. Beide koren hebben naast de bekende liederen ook enkele minder bekende nummers ingestudeerd.

'Fontanus' brengt o.a. het overbekende 'Gloria in excelsis Deo' van Antonio Vivaldi in een bewerking van Bert Duijst en 'Son of Mary/ Zoon van Maria' van John W. Peterson bewerkt door Jan Zwanepoel. Voor ‘Jedid-Jah’ staat o.a. het ‘Kerst Intrada’ van Martin Zonnenberg op het programma. Samen zingen de koren o.a. 'In donk're nacht/Stille nacht’ en ‘Eeuwenlang geleden’ (Gloria) van Elly Zuiderveld in bewerkingen van Evert van de Veen. Natuurlijk is er ook samenzang. Bestuur en leden van 'Fontanus' en 'Jedid-Jah' hopen dat deze bijzondere avond het begin mag zijn van een gezegend kerstfeest.

Datum en tijd:      zaterdag 16 dec..

Aanvang:             19.30 uur.

Kerk open:            19.00 uur.
Plaats:                  Gereformeerde Kerk, Achterstraat 39, Putten.

De toegang is gratis. Er wordt een collecte gehouden. U bent van harte welkom!