Studiedag Gereformeerde Bond

Van 05.10.2022 13:30 tot 05.10.2022 20:30
Categorieën: Toerusten

De inmiddels gebruikelijke studiedag die het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond in het najaar belegt, wordt dit jaar gehouden op woensdag 5 okt. van 13.30 uur (inloop vanaf 13.00 uur) tot ongeveer 20.30 uur in Kerkelijk Centrum Eben Haëzer, Choutstraat 8a te Woudenberg. Het thema is dit jaar: “Geloof-gevoel-beleving”.

Naast kerkenraadsleden worden ook gemeenteleden van harte uitgenodigd. We hebben voor het thema ‘Geloof-gevoel-beleving’ gekozen, omdat we zien dat er behoefte is aan meer gevoel en beleving in de erediensten. Dat stelt voor de vraag wat het geloof in het leven uitwerkt. Gaat het dan om het bevindelijke, om de beleving, om de getuigeniskant? En in hoeverre is dit in de gemeente zichtbaar? We luisteren ook naar de gereformeerde traditie, waarin er zowel aandacht is voor de objectiviteit van Gods belofte als voor de persoonlijke bevinding van de waarheid van Zijn Woord. Dan ontdekken we dat bij het oprechte geloof in Christus onze gevoelens niet buitenspel staan.

Na de opening door ds. H. Liefting zal dr. H. van den Belt uit Woudenberg Bijbels-theologische lijnen schetsen in zijn lezing ‘Geloven met lichaam en ziel: een Bijbels perspectief op emotie en devotie’. Daarna zal dr. C.M.A. van Ekris de tweede lezing verzorgen onder de titel ‘Mensen met ervaring. Communiceren over het Evangelie in een belevingscultuur’.

Na deze lezingen kunnen de deelnemers kiezen uit drie van de vijf aangeboden workshops. In deze workshops zal vanuit verschillende aspecten verdieping geboden worden en is er ruimte voor ervaringen en vragen van deelnemers.

We verzoeken u met het oog op het aantal te drukken syllabi ons uw opgave uiterlijk vrijdag 23 sept. te doen toekomen. Wilt u daarbij ook aangeven op welke workshops u intekent? Aanmelden kan via onze website: www.gereformeerdebond.nl of door te bellen naar ons kantoor T 055-5766660.

Als tegemoetkoming aan de kosten voor deze dag vragen we een bedrag van € 39,- p.p. Graag vooraf overmaken op ING-rekening NL98INGB0000138421 t.n.v. Geref. Bond, Apeldoorn, o.v.v. studiedag 5 okt.

We hopen op een gezegende en vruchtbare studiedag.