De Hervormde Gemeente te Putten maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland en bestaat uit vijf wijkgemeenten met elk hun

eigen wijkkerkenraad. Samen vormen de wijkgemeenten de centrale gemeente.

Wij zijn op zoek naar een:

Financieel administratief medewerker (24 uur per week)

Je bent een ervaren financieel administratieve duizendpoot die van organiseren en coördineren houdt. Je bent verantwoordelijk voor de financiële administratie en de management informatie van zowel de Kerk als het zalen- en congrescentrum De Aker. Daarnaast coördineer je verschillende werkzaamheden (bijv. actie Kerkbalans) op het kerkelijk bureau en ondersteun je het College van Kerkrentmeesters. Je bent hierbij de spil van onze organisatie.

De financieel administratief medewerker is werkzaam op het kerkelijk bureau samen met de collega van de ledenadministratie, een collega die de kerkbode verzorgt en vrijwilligers.

Taakomschrijving

• het verwerken en controleren van financiële gegevens (banken, beperkt kasverkeer, collectes, salarisverwerkingen, etc.);
  • het verwerken en controleren van de inkoopfacturen/declaraties;
  • het verzorgen van verkoopfacturen en debiteurenbeheer;
  • het verzorgen van betalingsopdrachten;
  • het verzorgen van financiële tussenrapportages;
  • het berekenen en verzorgen traktementsoverzichten predikanten en controleren declaraties;
  • het (mede) opstellen van de jaarrekening en begroting;
  • het verzorgen van managementinformatie van de Kerk en de Aker;
  • het coördineren van de actie Kerkbalans samen met de collega van de ledenadministratie;
  • een goede samenwerking met het College, collega’s, ambtsdragers, gemeenteleden en vrijwilligers;
  • het (digitaal) beheren van documenten (zoals verzekeringspolissen, huur- en pachtcontracten) op SharePoint.

Wij vragen

• MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • kennis van/ervaring met boekhouden, financiële en kantoorapplicaties (Exact, Basecone, MS-Office);
  • zelfstandig en planmatig werken;
  • goede contactuele en administratieve vaardigheden (o.a.: klantvriendelijk, praktisch en nauwkeurig);
  • flexibel inzetbaar;
  • initiatief tonen;
  • een betrokken lid van de Protestantse Kerk in Nederland die zich verbonden weet met een gemeente van een hervormd-gereformeerde signatuur.

Wij bieden

• een afwisselende functie met een goede werksfeer;
  • bij goed functioneren een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • inschaling volgens de arbeidsvoorwaardenregeling PKN;
  • goede pensioenregeling via Zorg en Welzijn;
  • een 13e maand.

Enthousiast geworden?

We nodigen u graag uit om te solliciteren. U kunt uw cv en motivatie t/m 29 mei 2023 sturen naar mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met Carla Nagel, kerkrentmeester, 06-10077618.