Al geruime tijd heeft u niets meer gehoord over de activiteiten van de boeldag. Dat heeft deels te maken met de uitbraak van de Covid-19 pandemie, maar er zijn ook andere redenen.

Dat wil echter niet zeggen dat er de laatste 2 jaar niets is gebeurd. Nadat we in 2019 hoorden dat de schuren waaruit wij spullen verkochten gesloopt zouden worden i.v.m. de asbestsanering, hebben we alles wat leeg stond en maar enigszins voldeed aan onze verwachtingen bekeken. Het resultaat was echter overal negatief qua beschikbaarheid en/of prijs. Uiteindelijk hebben we besloten onze kerk te vragen of zij ons op een of andere manier konden helpen. Misschien konden zij een mogelijkheid bieden om onze activiteiten voort te zetten. Gelukkig beantwoordden zowel kerkbeheer als diaconie onze vraag positief en al snel werd de bouwcommissie aan het werk gezet en werd een begin gemaakt met de bouw van een nieuw onderkomen waar we onze verkoopactiviteiten voort kunnen zetten. Wellicht heeft u al gezien dat achter De Aker een mooie hal is gebouwd. Daar zijn we nu bezig met de inrichting, om alle spullen die we de laatste jaren hebben verzameld weer te kunnen bergen. De bedoeling is dat we van daaruit de spullen gaan verkopen en dat willen we voorlopig gaan doen op 2 zaterdagen in de maand. Of we die verkoopdata gaan uitbreiden hangt af van de hulp die we hopen te krijgen van vrijwilligers. Daarmee kom ik op het doel van dit bericht.

We hebben vanaf 11 september zo’n 6 - 8 weken lang een aantal vrijwilligers nodig om de spullen te verhuizen van de opslag aan de Ambachtstraat naar De Aker. Dat zal moeten gebeuren op de zaterdagen. In de weken tussen de zaterdagen in zullen we dan de spullen moeten sorteren, prijzen en in de schappen moeten bergen. Ook hiervoor hebben we een aantal vrijwilligers nodig. Dat kan zowel overdag als ’s avonds. Als dit alles klaar is komen we op het punt van de verkoopopenstelling van de schuur. Ook daarvoor hebben we een aantal vaste vrijwilligers nodig. We denken aan ploegen van 6 - 7 personen. Om iedere vrijwilliger inclusief de commissieleden niet te veel te belasten willen we graag 2 - 3 ploegen om te rouleren en evt. afmeldingen op te kunnen vangen.

Als u als vrijwilliger wilt meehelpen met de verhuisklus en/of wilt meedraaien in de verkoopploeg tijdens de openingsuren, geef u dan op aan ondergetekende.

Wij rekenen op uw hulp voor dit mooie werk.

Namens de boeldagcommissie,

Jan van den Bor 

06-15318644 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.