Kerstconcerten mannenkoor Fontanus

Van 21.12.2018 19:30 tot 21.12.2018 21:30
Categorieën: De gemeente

Kerstconcerten mannenkoor Fontanus

De mannen van het Christelijk Interkerkelijk Mannenkoor "Fontanus" zijn al weer uitgebreid aan het repeteren voor het Kerstconcert en de Volkskerstzang. Op vrijdag 21 dec. geeft het mannenkoor haar jaarlijkse kerstconcert in de kerk van de Hersteld Hervormde Gemeente aan de Henslare 2 in Putten. Het belooft een bijzondere avond te worden. “Fontanus” wordt natuurlijk begeleid door orgel en piano maar op deze speciale avond ook door het SBO ensemble met 6 musici. Het gehele concert staat onder leiding van de vaste dirigent Evert van de Veen. Het mannenkoor heeft een aantal nieuwe nummers ingestudeerd, waaronder het aangrijpende lied “Gods Liefde” van Meindert Bakker op muziek van Marco den Toom en “'t Kindeke is geboren” in een bewerking van Martin Zonnenberg. Natuurlijk zingt “Fontanus” enkele traditionele kerstliederen. De avond begint om 19.00 uur. De kerk is open om 18.30 uur. Toegang gratis.

Op maandag 24 dec. verleent “Fontanus” medewerking aan de traditionele volkskerstzang in Sporthal “Putter Eng”, Engweg 6, Putten. Muzikale ondersteuning wordt verleend door fanfarecorps “Excelsior”. Wat is er mooier om op kerstavond met meer dan 1.300 mensen te zingen en de geboorte van Christus te vieren? De avond begint om 20.00 uur. De sporthal is open om 19.00 uur. Toegang gratis. Meer informatie over het CIMK "Fontanus" is te vinden op de website: www.mannenkoorfontanus.nl