Jubileum Comité ‘Woord en Daad’ Putten

Van 21.05.2016 10:00 tot 21.05.2016 22:00
Categorieën: De gemeente

Op D.V. 21 mei houden we onze jubileumdag i.v.m. het 25-jarig bestaan van ons comité. Deze dag zal gehouden worden in en om de Hersteld Hervormde Kerk. De dag wordt om 10.00 geopend. Er zullen kraampjes zijn met o.a. boeken, woonaccessoires, Jemako, Tupperware, appeltaartjes en oliebollen. Ook is er een goudsmid, waar u uw ring kunt laten oppoetsen. U kunt ook meedoen met een fietstocht van 20 km. Vanaf 10.30 (tot 13.30) kan er gestart worden. Er zijn ook verschillende workshops waar u aan mee kunt doen. Voor de kinderen is er een spingkussen, grabbelton, potje versieren en een poffertjeskraam.

's Avonds treedt het Mannenkoor ‘Ichthus’ uit Sliedrecht op met een solo op de panfluit door Aniek van Oosterom. Aanvang 19.30 uur. Ook willen we een Steprun organiseren. We zetten een route uit vanaf de kerk. Dit zal een rondje zijn van ong. 1.5 km. Hiervoor zoeken we deelnemers! Het is de bedoeling dat men teams van 4 personen vormt. Elk team krijgt  4 steps. Met je team step je dan zoveel mogelijk rondjes binnen een uur. Er moeten steeds minimaal 3 steps per team in beweging zijn. Het team dat de meeste rondjes stept, wint de hoofdprijs! (een heerlijke lunch op een prachtige locatie in Putten en ook het winnende team bij de jongeren kan heerlijk uit eten gaan). Tussen 10.30 en 14.00 uur zullen in verschillende rondes teams het tegen elkaar opnemen.

Het is de bedoeling dat ieder team zich laat sponsoren. Door familie, buren, kennissen enz. Maar het is ook mogelijk om als team minimaal € 25,- in te leggen. Dit is het bedrag dat één jongere in Guatemala nodig heeft om een studiebeurs te krijgen. Alle opbrengsten van deze jubileum dag gaan naar het project “Studiebeurzen voor onderwijs in Guatemala”. Door dit project kunnen jongeren een vakopleiding volgen en zo een hoopvolle toekomst tegemoet gaan.

Opgeven kan via de site van steprun, www.steprun.nl. Het sponsorgeld kan ook via deze site gedoneerd worden. Er zijn evt. sponsorlijsten aanwezig als men liever contant betaalt i.p.v. via de site. Voor vragen kunt u mailen naar: of bellen naar nr: 06 83074027.