GZB-dag over bedreigde kerk in Egypte - Gorinchem

Op 13.06.2015
Geplaatst door Gast
Categorieën: Zending

GZB-dag over bedreigde kerk in Egypte

Het thema van de GZB-dag 2015 is ‘Laat de kerk niet verdwijnen’. Met dit thema wil de GZB de situatie van christenen in de bedreigde kerk in Egypte onder de aandacht brengen. De GZB-dag is op D.V. zaterdag 13 juni in de Evenementenhal in Gorinchem.

De kerk in Egypte heeft het niet gemakkelijk. In een land waar vooral moslims wonen, krijgt ze steeds minder ruimte. Onze Egyptische gasten dr. Atef M. Gendy en Samer Karam vertellen op de GZB-dag wat dat voor hen betekent en hoe we er met elkaar aan kunnen bijdragen dat hun kerk niet verdwijnt. Overige sprekers zijn zendingswerker dr. Willem-Jan de Wit (Egypte), ds. P. van Duijvenboden (legerpredikant), ds. M. Klaassen (Sliedrecht) en ds. K. van Meijeren (Ede).
De hele dag door zijn er speciale programma’s voor kinderen en tieners. Nieuw dit jaar is oppas voor kinderen van 0-4 jaar. Uiteraard is er een (extra grote) informatie-, boeken- en verkoopmarkt.

De nieuwe datum en locatie van de GZB-dag hebben te maken met een verbouwing op het terrein van Hydepark in Doorn, de gebruikelijke locatie voor de GZB-dag. Vanwege deze verbouwing zijn er op Hydepark geen evenementen mogelijk.

De GZB-dag duurt van 9.45 uur tot 15.45 uur. Het adres van de Evenementenhal is Franklinweg 2 in Gorinchem. Routebeschrijving:

Welkom op 13 juni in Gorinchem!